ΠΕΡΙ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΓΕΡΟΝΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΜΑΣ



«Ρε αδερφέ… Έκανες μια δημοσίευση για την λεγόμενη “Γερόντισσα Αττικής”, αυτήν την ανώνυμη γυναίκα μοναχή που φέρεται να είναι προφήτιδα, αγιασμένη γυναίκα και με προορατικό χάρισμα. Έκανες σκληρούς χαρακτηρισμούς για την ίδια αλλά και για όσους την σέβονται και περιμένουν το λόγο της. Θεωρείς ότι με όσα είπες, ακόμη κι αν έχεις δίκιο, βοήθησες τους ανθρώπους να καταλάβουν κάτι, ή απλά έκανες φασαρία για να προκαλέσεις θυμηδία και να κάνεις το κομμάτι σου; Στο λέω διότι πολλοί αισθάνθηκαν πικραμένοι…».

Κουβέντες κάποιων φίλων, ύστερα από την προχτεσινή ανάρτηση (Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018, στον τοίχο μου στο facebook).
Μου ήρθε στο μυαλό εκείνη η καταπληκτική κουβέντα του πατρός Φιλόθεου Φάρου "καμία αλήθεια που δεν σώζει, δεν είναι αλήθεια" και αισθάνθηκα προς ώρας αμήχανα και με διάθεση απολογίας.

Εξηγούμαι:

Άνοιξα το διαδίκτυο την Πέμπτη το πρωί, για να μάθω και να διαβάσω περί της «Γερόντισσας», επειδή άκουσα περί αυτής, από κάποιους ανθρώπους.  
Αυτό που είδα είναι βίντεο περί μιας γυναίκας που προφητεύει (βλέπει το μέλλον δηλαδή) και προοράται (προβλέπει) δεινά που έρχονται στον τόπο μας, τα οποία θα μπορέσουμε να αποφύγουμε με συλλογική μετάνοια. Η έλλειψη μετάνοιας διώχνει τη χάρη του Θεού κι έρχονται μπόρες και χαλάζι για την πατρίδα και τον κοινό μας βίο.
Ποια είναι η αιτία του κακού όμως; Ή καλύτερα ποιες είναι μερικές από τις αιτίες του κακού; Προφανώς ο λαός των Εβραίων που μας κυρίευσε με εφαρμογή των Πρωτοκόλλων των Σοφών της Σιών. Με τα οποία πρωτόκολλα της Σιών ουσιαστικά συνδέεται η σημερινή έκλυση των ηθών, η ανηθικότητα, η πορνεία, οι ταινίες κουλτούρας, τα ναρκωτικά.
Γίνεται επίσης "προφητεία" ότι θα γίνει σφαγή μέσα στη βουλή από τον πεινασμένο όχλο, ότι θα έρθει η ακυβερνησία, ότι θα εκμεταλλευθούν την κατάσταση οι Τούρκοι, ότι κατόπιν θα φύγουν οι δανειστές γιατί θα κυβερνήσει ο στρατός, θα φύγουμε από την ΕΟΚ (σ.σ. ρε παίδες, Ευρωπαϊκή Ένωση την λέμε εδώ και 26 χρόνια), θα βγούμε από το ευρώ και θα κόψουμε δραχμή, κι έτσι θα έρθουμε εις εαυτόν αγαπώντας την πίστη μας και την πατρίδα μας με νηστεία, προσευχή και μετάνοια, ότι κατόπιν για λίγο καιρό οι Τούρκοι θα πάρουν τα νησιά μας, αλλά επ’ ολίγον. Διότι –εδώ θέλω την προσοχή σας- θα έρθει ο Ρωσικός Στόλος και θα μας τα ελευθερώσει. Οι Ρώσοι οι καλοί, θα αποδεκατίσουν τους Τούρκους όμως όσοι δεν θα έχουν Χριστό και Παναγιά μέσα τους θα πεινάνε!!! Κατόπιν γίνεται επίκληση του ονόματος του Τριαδικού Θεού, ο οποίος θα ακούσει τις προσευχές οιουδήποτε τον επικαλεστεί και θα προστρέξει σε βοήθεια. Κι όλα αυτά, θα τα περάσουμε για να έρθει η απαραίτητη μετάνοια που θα κλείσει τη μαύρη τρύπα κι η Ελλάδα θα αποκτήσει επιτέλους Χριστιανό κυβερνήτη για να αποκτήσει μεγαλείο. Εδώ, υπάρχει ένας βλάσφημος συνδυασμός εκμετάλλευσης των λειψάνων αγίων με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο (αποτελούν και τα τρία φυσικό πλούτο του ελληνικού υπεδάφους). Η πλούσια  Ελλάδα κατόπιν θα φροντίσει να διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά σε όλο τον κόσμο και να διαδίδεται το ευαγγέλιο, και κατόπιν θα αξιωθεί να πάρει όλα τα εδάφη της (;;;) πίσω.

Δεύτερες ρήσεις της γερόντισσας προβλέπουν ότι θα γίνει και οικουμενική κυβέρνηση, θα φύγουν όλοι οι κακοί πολιτικοί και θα κατεδαφιστεί το ψευδορωμέηκο, θα κάνουν μπαμ οι Τούρκοι, θα έχουμε πυρηνικό πόλεμο με μόλυνση υδάτων. Κατόπιν γίνεται άλλο ένα ιστορικό μπρος - πίσω και γίνεται "προφητεία" έλευσης του Ιωάννη Βατάτζη από τις αρχές του 13ου αιώνα και δεν θα προλάβουμε -όσοι αντιστεκόμαστε- να πάρουμε την κάρτα του πολίτη με το 666 που θέλουν να μας επιβάλλουν οι Εβραίοι με τα πρωτόκολλά τους!!!! Υπάρχει επίσης ο υπαινιγμός ότι θέλουν να μας απαγορεύσουν να καλλιεργούμε σπόρους και ότι κάνουν εμπόριο σπόρων μόνο αυτοί οι κακοί Εβραίοι, που - λέω εγώ τώρα- ένας Κύριος ξέρει τι βάζουν μέσα στους σπόρους και μας ελέγχουν τα μυαλά… 
Ερευνάτε τας Γραφάς λέει η γερόντισσα και εννοεί τους προφήτες και την τρομερή Aποκάλυψη του Ιωάννου, βιβλία που προφανώς λίγοι από την παρέα των ακροατών της έχουν ανοίξει, και λίγοι εξ αυτών ξέρουν πού βρίσκονται αυτά τα βιβλία και σε τι αναφέρονται… Κατόπιν γίνεται μια σύγχυση στις προθέσεις των Εβραίων οι οποίοι δεν αρκούνται στην Τορά, αλλά μας εφαρμόζουν και το «κακό» Ταλμούδ κι έτσι μετά το 2050 (όταν οι περισσότεροι από εμάς τους δυστυχείς δεν θα ζούμε), θα έρθει και ο αντίχριστος. Δεν θα αρκεί η προσευχή μας, διότι όσο εμείς οι καλοί θα κάνουμε προσευχή, αυτοί οι κακοί, όλο και περισσότερο θα μας προκαλούν!!!
Και βέβαια, ας μην μας ξεφύγει η προφητεία επί των πολιτικών θεμάτων… Δεν θα γίνουν εκλογές… Θα έρθει "Δικέφαλος αετός" και "Βυζάντιο" και νόμισμα με δικέφαλο αετό. Κι όλα αυτά προβλέπονταν για κάποιον Ιούνιο (του 2012 μάλλον…). Και βέβαια, μας εφιστάται η προσοχή να μελετούμε κατ’ αρχήν τις προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού και κατόπιν της Παλαιάς Διαθήκης που προβλέπουν όλα τα κακά του κόσμου για την πατρίδα μας.
Το βίντεο της γερόντισσας επανέρχεται με εμφανή αντιπάθεια προς την νομισματική Ευρωπαϊκή ένωση και το Ευρώ (σ. σ. ώρε, τι κόσμος ψήφισε στο δημοψήφισμα του 2015…) Και δεν θα έχουν καμία αξία τα ευρώ αλλά τα αποθηκευμένα τρόφιμα!!!
Το βίντεο προειδοποιεί και κάτι τύπους σαν την αφεντιά μου, ότι θα αλλάξουμε όλοι εμείς που δυσπιστούμε σε τούτες τις "προφητείες". Όλοι οι κήποι να έχουν λαχανικά λέει (δεν διευκρινίζει με τι είδος σπόρων… Μήπως και έχουμε εβραίικους σπόρους και κάνουμε κακό αντί για καλό, αναρωτιέμαι εγώ τώρα!!! Διότι ως γνωστόν στο σημερινό Ισραήλ υπάρχει το μεγαλύτερο κέντρο καλλιέργειας γεωργικών σπόρων).

[Πιστέψτε με, στην μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλα να δω το βίντεο, εχθρός μου ήταν η διάρκειά του… Κάπου στο 10λεπτο, και αφού χρειάστηκε να διαβάσω το 4ο ποίημα προφητειών της γερόντισσας με συνεχείς επαναλήψεις, ήρθε η κόπωση… Ουφ, δεν αντέχεται η γιαγιάκα!!! ].

Η αμαρτία μας, φέρνει τον εξαποδώ κυβερνήτη. Μαύρος ο ουρανός της Ελλάδας. Ύπουλα θα μας χτυπήσουνε κράτη άλλα. Πάλι οι Αγαρηνοί προφητεύεται ότι θα έρθουν να μας πάρουν τα νησιά. Όλα θα πουληθούν (σ. σ. άτιμο υπερταμείο/πρώην ΤΑΙΠΕΔ)…
Το βίντεο αυτό έχει περίπου 900.000 θεάσεις. Έχει παραχθεί από κάποιον εκ Βεροίας κύριο youtuber το 2012, στο κανάλι του οποίου θα βρείτε μόνο τέτοιες αναρτήσεις, αμιγώς εσχατολογικού, χιλιαστικού και φονταμενταλιστικού περιεχομένου.
Δεν θέλω να αναφερθώ στα αισθήματα που με κατέλαβαν κατά την ώρα της ανάγνωσης και της θέασης τέτοιων πραγμάτων, ούτε και στις σκέψεις μου. Στο κάτω κάτω με τον όρο ανοησίες, εξέφρασα περιληπτικά τα πάντα. Όμως οι φίλοι με τους οποίους μίλησα τις προάλλες μου είπαν ότι στενοχώρησα πολύν κόσμο και αυτό με οδήγησε στις εξής σκέψεις:

Α) Γράψε κάτι πιο εποικοδομητικό και πιο αληθινό για τους αδελφούς σου, και άσε το να υπάρχει. Και ένας από τους οπαδούς του βίντεο της γερόντισσας Αττικής να προβληματιστεί, κέρδος θα είναι.
Β) Είμαστε το επίπεδό μας. Γι’ αυτό, προσπάθησε σαν δάσκαλος, να μιλήσεις από θέσεως επιπέδου. Μπορεί κάποιοι να σηκωθούν και να προβληματιστούν.
Γ) Κατηγορείς τον κόσμο ότι είναι ακατήχητος. Κατήχησέ τον.

Μετά από αυτές τις σκέψεις έχω να καταθέσω τα επόμενα πράγματα αδέρφια:

1)ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΣΙΩΝ
Το βιβλίο αυτό υποτίθεται πως είναι τα πρακτικά μιας συνάντησης που έγινε περί τα τέλη του 19ου αιώνα μεταξύ κάποιων σοφών Εβραίων, οι οποίοι συζητούν για διάφορα θέματα που, αν τα συγκεντρώσεις, τότε σου δείχνουν με ποιο τρόπο σκοπεύουν να κυριαρχήσουν στον κόσμο όλο.
Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1903 στη Ρωσία. Η εφημερίδα Ζνάμια, μια ακροδεξιά φυλλάδα με ξεκάθαρο αντισημιτικό προσανατολισμό άρχισε να εκδίδει στη σειρά 24 κεφάλαια από αυτό το βιβλίο.
Μέσα στα επόμενα χρόνια το βιβλίο μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και αποτέλεσε ένα από τα πιο σημαντικά όπλα προπαγάνδας των Ναζί και του Χίτλερ ειδικά.
Το πρόβλημα με αυτό το βιβλίο δεν είναι μόνο το περιεχόμενό του που είναι τόσο αντισημιτικό που δεν είναι υπερβολή να πούμε πως σε αυτό οφείλονται αρκετοί θάνατοι Εβραίων, αλλά το γεγονός πως είναι 100% πλαστό.
Πως το ξέρουμε; Δεν είναι  πολύ δύσκολο και μάλιστα αυτό έχει αποδειχθεί από τον Αύγουστο του 1921 όταν οι Times του Λονδίνου, σε ένα άρθρο με τίτλο “Το Τέλος των Πρωτοκόλλων” δείχνει πως το βιβλίο είναι κατά το πλείστον αντιγραφή από ένα βιβλίο που λέγονταν “Διάλογοι στην Κόλαση μεταξύ Μακιαβέλι και Μοντεσκιέ”, που είχε γραφτεί το 1864 από τον Μορίς Τζολί. Ο Τζολί είχε γράψει ένα σατιρικό κείμενο για το πως ο Ναπολέων σκόπευε να καταλάβει τον κόσμο. Μάλιστα η αντιγραφή είναι τόσο εμφανής ώστε σε κάποια σημεία ο πλαστογράφος έχει απλώς αντικαταστήσει τη λέξη “Γαλλικό” με “τον κόσμο” και τη λέξη “Ναπολέων ΙΙΙ” με “Εβραίοι”.
Τα βιβλία αυτά είναι διαθέσιμα στο εμπόριο και τις βιβλιοθήκες. Και δεν υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για τη πλαστότητα των “Πρωτόκολλων” και αν υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν πως αυτό το κείμενο αποδεικνύει κάποια τεράστια συνωμοσία των Εβραίων τότε δεν κάνουν απλώς λάθος, αλλά είναι για δέσιμο.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε αυτή τη χώρα είναι η διάθεσή μας να ρίχνουμε τα λάθη μας σε άλλους. Ένας από τους αγαπημένους μας στόχους είναι οι Εβραίοι και το γεγονός πως ένα αποδεδειγμένα πλαστό βιβλίο εξακολουθεί να πουλάει οφείλεται αποκλειστικά στο ότι στοχοποιεί τους Εβραίους.
Δεν με ενδιαφέρει ποιός το έγραψε και τί ήθελε να πετύχει. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι πως όσο φταίνε οι άλλοι για όλα, τόσο δεν θα μπορούμε να λύσουμε τα δικά μας προβλήματα. Ο μόνος τρόπος να μπορέσουμε να διορθώσουμε τα λάθη μας είναι να καταλάβουμε πως είναι δικά μας.

2) ΤΟΡΆ & ΤΑΛΜΟΥΔ
Συμβουλεύομαι τους καθηγητές μου της Βιβλικής Γραμματείας από το τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ: 

Τορά είναι ο Νόμος των Ιουδαίων. Ουσιαστικά είναι η «Πεντάτευχος» δηλαδή τα πρώτα 5 βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης… Μα η Παλαιά Διαθήκη, είναι κατά τον Απόστολο Παύλο «παιδαγωγός εις Χριστόν». Άρα, είναι και «δική μας». Λοιπόν παιδιά, ερευνάτε τας Γραφάς, άρα η Τορά δεν είναι κακή.
Ταλμούδ είναι ογκώδης εξωβιβλική συλλογή ιουδαϊκών κειμένων, προϊόν του μεσαιωνικού Ιουδαϊσμού, που αποτελεί τη συνέχεια της Βίβλου (του ιουδαϊκού μέρους της)  και περιλαμβάνει όχι μόνο κείμενα που αφορούν την ερμηνεία του μωσαϊκού Νόμου αλλά και ποικίλο άλλο υλικό, νομικό, θεολογικό, ηθικό, επιστημονικό, ιστορικό, λαογραφικό κ.λπ. έχοντας έτσι και εγκυκλοπαιδικό χαρακτήρα. Είναι το δεύτερο σε σπουδαιότητα ιερό κείμενο των Ιουδαίων. Συντάχθηκε τον 5ο με 6ο αι. μ.Χ. Αποτελεί εκτεταμένο υπόμνημα ενός έργου (που συντάχθηκε το 2ο μ.Χ. αι.) που αφορούσε στη λατρεία, τις γιορτές, τις σχέσεις των φύλων, το αστικό και ποινικό δίκαιο.
Το Ταλμούδ ερμηνεύεται ως μελέτη ή διδασκαλία, κατά σύντμηση του Ταλμούδ Τορά που σημαίνει μελέτη ή διδασκαλία του νόμου και ήταν έργο μορφωμένων ραββίνων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι ανώνυμοι. Μετά τον μωσαϊκό Νόμο, είναι το έργο που επέδρασε όσο κανένα άλλο στη ζωή και τη σκέψη των Εβραίων. Το Ταλμούδ, αποτελείται από δύο βασικά τμήματα: Τη Μισνά, που σημαίνει μελέτημάθηση, από το ρήμα σανά που σημαίνει διδάσκω μέσω διαρκών επαναλήψεων και την Γκεμαρά, η οποία σημαίνει τελείωση ή ολοκλήρωση. Σε αυτά προστίθενται και κάποια βοηθητικά κείμενα.
Στους Ευαγγελιστές Ματθαίο και Λουκά συναντάμε συχνά την έκφραση "Γραμματείς και Φαρισαίοι", ενώ είναι γνωστό πως οι περισσότεροι από τους γραμματείς ανήκαν στην ομάδα των Φαρισαίων. Βεβαίως, η διάκριση στην έκφραση αυτή αφορά τους καθ' ύλην αρμόδιους εξηγητές του Νόμου, τους οποίους διαχωρίζει από τους υπολοίπους.
Υπήρχαν "σχολές" γραμματέων με διαφορετικές τάσεις. Άλλοι διδάσκαλοι ήταν πιο συντηρητικοί και πιο κοντά στο γράμμα του ιερού κειμένου, και άλλοι περισσότερο φιλελεύθεροι.
Οι διδάσκαλοι Γραμματείς οδηγούσαν τους μαθητές τους στη διδασκαλία της σωστής ερμηνείας του Νόμου με στόχο την απομνημόνευση του υλικού αυτού, επάνω στο οποίο γίνονταν συζητήσεις μέσα στη Σχολή αλλά και εκτός αυτής, ενώπιον των οπαδών της. Στους πιο προχωρημένους μαθητές, ο διδάσκαλος παρέθετε και ανέλυε τις γνώμες των προηγουμένων σε κάθε θέμα και στο τέλος, έδινε τη δική του γνώμη, που προοριζόταν για απομνημόνευση. Με τη μέθοδο αυτή, συγκεντρώθηκε σταδιακά ένας τεράστιος όγκος ερμηνευτικού υλικού, που θεωρούνταν ισόκυρο με τη Βίβλο. Σαν να μιλάμε για μια Ιουδαϊκή πατερική παράδοση.
Όταν το ιουδαϊκό επαναστατικό πνεύμα έσβησε μετά την εξέγερση του Βαρ – Κοχβά (132-135 μ.Χ.), είχε έλθει η ώρα για την καταγραφή αυτής της παραδόσεως. Οι γραμματείς συγκέντρωσαν όλο το υλικό που είχαν παραλάβει από την εξήγηση του Νόμου (Ματθ. 15:2Μαρκ. 7:3.5), που στις αρχές του 3ου αιώνα πήρε γραπτή μορφή. Αυτή είναι η Μισνά.
Η ερμηνεία του Νόμου όμως δεν σταμάτησε στις αρχές του 3ου αιώνα που έγινε η καταγραφή της Μισνά. Στην Παλαιστίνη και τη Βαβυλώνα, συγκεντρώθηκε από την προφορική παράδοση, νέο, κάθε είδους ερμηνευτικό υλικό. Έτσι δημιουργήθηκαν οι Γκεμαρά, ένας τύπος εγκυκλοπαίδειας, που περιέχει αναφορές σε κάθε είδους θέμα. Η παλαιστινιακή Γκεμαρά, μαζί με τη Μισνά, απετέλεσαν το Ταλμούδ της Ιερουσαλήμ ή Παλαιστινιακό, ενώ η Βαβυλωνιακή Γκεμαρά μαζί με τη Μισνά αποτέλεσαν το Ταλμούδ της Βαβυλώνας.
Η ενασχόληση με τους ταλμουδικούς σχολιασμούς επηρέασε καθοριστικά τη σκέψη στοχαστών της πρώιμης νεότερης περιόδου της Ευρωπαϊκής ιστορίας. Τον 16ο και τον 17ο αιώνα η μελέτη του θεόδοτου πολιτεύματος της εβραϊκής πολιτείας οδήγησε στην ανακάλυψη και υιοθέτηση τριών χαρακτηριστικών ιδεών που γνώρισαν μεγάλη διάδοση στους τελευταίους αιώνες: α) της υπεροχής της αβασίλευτης διακυβέρνησης, β) του δικαιώματος του κράτους να αναδιανέμει τον πλούτο και γ) της θρησκευτικής ανεκτικότητας.

3) ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
Αντιγράφω λέξη προς λέξη, όσα κατέθεσε ο αδερφικός φίλος Θανάσης Μουστάκης στην πρώτη μου ανάρτηση, σχετικά:
«Οι "προφητείες" αυτού του τύπου θέλουν πολύ μεγάλη προσοχή για πολλούς λόγους. Πρώτα από όλα η ανωνυμία και μόνο σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το θέμα. Οι προφήτες πάντοτε ήταν επώνυμοι. Όπου εμφανίστηκαν ανώνυμες προφητείες ήταν κατασκευασμένες από ανθρώπους δίχως εκκλησιαστική συνείδηση ή εχθρούς της εκκλησίας που επιθυμούσαν να την ζημιώσουν.
Έπειτα, οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης δεν ήταν μελλοντολόγοι. Με πόνο και πολλούς δισταγμούς λειτουργούσαν ως το στόμα του Θεού μετά από σαφή εντολή Του. Μιλούσαν αντί για τον Κύριο και μόνο με τον σκοπό να προειδοποιήσουν για επερχόμενα δεινά (γι᾿ αυτό οι Ιουδαίοι τους σκότωναν, π.χ. ας θυμηθούμε την παραβολή του αμπελώνος με την οποία αναφέρεται στο θέμα ο Χριστός, ο οποίος και άμεσα έλεγε για τις δολοφονίες των προφητών) και να ενημερώσουν κυρίως για τον ερχομό του Μεσσία.
Στην πρώτη Εκκλησία έχουμε το χάρισμα της προφητείας, ανάμεσα σε πολλά άλλα χαρίσματα. Μάλιστα, σύμφωνα με το Πρ. 13:1 προφήτης και διδάσκαλος ήταν ο απ. Παύλος και ο απ. Βαρνάβας. Νομίζω ότι σε κανένα θέμα ο απ. Παύλος δεν "προφήτευσε" με τον τρόπο που κάποιοι φαντάζονται να μιλά ο προφήτης. Σε συνδυασμό με τον προσδιορισμό "διδάσκαλοι" καταλαβαίνουμε ότι προφήτης ήταν αυτός που μετέφερε στους άλλους τον λόγο του Κυρίου.
Με θλίβει και με τρομάζει το γεγονός ότι οι περισσότεροι χριστιανοί ζητούν "προφητείες" και το ότι οι περισσότεροι εξ αυτών καθώς και οι μαθητές στα σχολεία μας δεν έχουν καν ξεφυλλίσει την Αγία Γραφή γνωρίζουν και ανησυχούν για τις "προφητείες" και θέλγονται από αυτές.
Με τρομάζει το γεγονός ότι οι "προφητείες" του Αγίου Παϊσίου μοιράζονται σε εφημερίδες, μόνο και μόνο για να πουλήσουν μερικά φύλλα ακόμη. Οι ίδιες εφημερίδες σε άλλο ή και στο ίδιο φύλλο δεν θα είχαν κανέναν ενδοιασμό να προσφέρουν τον Ονειροκρίτη ή την "κινέζικη αστρολογία" ή Ταρώ ή βιβλία για το "Φενγκ Σούι" κ.λπ.
Αναμφίβολα αντιλαμβάνονται ότι απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Σε ένα κοινό που δεν μετέχει στα μυστήρια, αλλά βάζει στην ίδια κατηγορία τον αγιασμένο ασκητή Όσιο Παΐσιο με τα σκουπίδια της μελλοντολογικής παραφιλολογίας.
Αν ο νους μας για χριστιανική προφητεία πηγαίνει στην Αποκάλυψη του ευαγγελιστού Ιωάννου θα ήθελα να ρωτήσω: πώς αποκαλούμε τον Άγιο Ιωάννη μέσα στον χώρο της Εκκλησίας; Τον αποκαλούμε "προφήτη" ή ευαγγελιστή, απόστολο, αγαπημένο μαθητή του Χριστού, συγγραφέα της Αποκαλύψεως κ.λπ. Από όσο θυμάμαι πουθενά δεν τον αποκαλούμε προφήτη. Είναι τυχαίο; Όχι! Κι αυτό συμβαίνει διότι ούτε η Αποκάλυψη είναι προφητικό βιβλίο με τον τρόπο που θέλουν κάποιοι να είναι. Είναι συμβολικό και παρηγορητικό κείμενο που λέει τους Χριστιανούς που διώκονταν ότι ό,τι και να κάνει ο Διάβολος στο τέλος θα νικήσει το «Εσφαγμένο Αρνίο». Θα ήθελα να κλείσω με το πάγιο ερώτημα προς τους μαθητές μου σε ανάλογες περιπτώσεις: Όταν έχουμε την παράδοση της Εκκλησίας χρειαζόμαστε αυτού του είδους τις «προφητείες»; Δεν μας έχει καλύψει ο λόγος του Χριστού και της Εκκλησίας; Ποιος ο σκοπός των "προφητειών" αυτού του είδους;»

4) ΕΓΩΙΣΜΟΣ, ΥΠΑΚΟΗ, ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΦΟΙΤΗΣΗ
Κατηγορήθηκα ως εγωιστής κι ότι αδυνατώ να δω την αγιοτική μαρτυρία του παραδείγματος της γερόντισσας που μας καλεί σε μετάνοια. Παιδιά, να με συμπαθάτε… Εγωιστής είμαι, ενδεχομένως και τρισάθλιος σε ηθικό επίπεδο, όμως, τούτα τα πράγματα, εκ της «σεβασμίας» γεροντίσσης είναι ανοησίες.
Η φωτισμένη αγιοπνευματική παρουσία διδάσκει Χριστό. Μαρτυρεί Χριστό. Δεν κάνει προπαγάνδα χαμηλού πνευματικού επιπέδου για όσα πρεσβεύει η πολιτική του Βλάντιμιρ Πούτιν στο Αιγαίο. Ούτε πρεσβεύει την ανασύσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Και μάλιστα αγνοώντας κάθε εκκλησιολογική αρχή… 
Και επειδή σε όλα τα λεγόμενα τέτοιου τύπου, υποβόσκει ο εθνοφυλετισμός, ας γνωρίζουν οι αναγνώστες μου ότι, ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός προσδίδει καθοριστικά στοιχεία στην ταυτότητα του ελληνικού, του ρωσικού αλλά και κάθε πολιτισμού, όμως ο ελληνισμός, ο ρωσισμός, ο σλαβισμός κτλ δεν έχουν καμία σχέση με την ταυτότητα της Ορθοδοξίας και του χριστιανισμού γενικότερα. Και να ξέρουν επίσης, ότι ο εθνοφυλετισμός είναι καταδικασμένος όσο και ο παπισμός. Σε αυτές τις παρεμβάσεις τις διαδικτυακές, εγώ είδα ένα μπέρδεμα της ελληνικής ιστορίας και των ελληνικών πόνων με περίβλημα Αγίου Πνεύματος. Λυπάμαι, δεν είναι έτσι.

Κατηγορήθηκα επίσης ότι μέσω της παιδείας, της λογικής και της μελέτης προβάλλω τον εγωισμό μου, αγνοώντας το γεγονός ότι ο Χριστός απευθύνθηκε στους αγραμμάτους ψαράδες και ότι το Άγιο Πνεύμα επιφοίτησε αγραμμάτους. Αναρωτιέμαι: η παιδεία, η βιβλική κατήχηση, η μελέτη της θεολογίας γενικότερα, είναι αντίθετες προς τις ενέργειες του Αγίου Πνεύματος; Η παιδεία, δεν μπορεί να είναι ένα αποτέλεσμα της επιφοίτησης του Αγίου Πνεύματος πάνω σε κάθε άνθρωπο;
Μήπως κυκλοφορούν παράξενες αντιλήψεις περί του Αγίου Πνεύματος και της φώτισης την οποία προσδίδει;
Αναρωτιέμαι, εγώ ο ελάχιστος… Και αναζητώ απαντήσεις.

Ιστορικά, χρωστούμε πολλά στον μοναχισμό, σε όλες του τις μορφές (αναχωρητισμό, κοινοβιακό και ιδιόρρυθμο μοναχισμό). Ο μοναχισμός είναι ένας δρόμος βίας της φύσεως του ανθρώπου και αφοσίωσης στο Χριστό, την Εκκλησία του και την κοινωνία των Αγίων. Δρόμος διαρκούς θυσιαστικής αυταπάρνησης, που όταν χρειάστηκε, αποτέλεσε την πηγή από την οποία ξεπήδησαν σε καιρούς χαλεπούς, οι άνθρωποι εκείνοι που άλλαξαν κυριολεκτικά τον κόσμο, με την πίστη τους. Μια πίστη που κινούσε και κινεί βουνά. Όμως ο μοναχισμός είναι ο ένας δρόμος. Ο άλλος είναι ο ενοριακός. Του κόσμου. Χωρίς γερόντισσες και γέροντες.
Δόξα τω Θεώ, και επίσκοπο έχουμε και ιερείς, και ανθρώπους που μπορούν να μας παιδαγωγήσουν εις Χριστόν. Αυτοί οι άνθρωποι, που μας κάνουν να είμαστε Εκκλησία, οι άνθρωποι που μας κάνουν εκκλησιαστικούς, τι σχέση θα μπορούσαν να έχουν με τα λεγόμενα μιας τέτοιας γερόντισσας; Αναρωτιέμαι εγώ πάλι! 

Ε) ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Σαφώς, η μετάνοια και η προσευχή είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το πραγματικό χριστιανικό ιδεώδες. Χωρίς χριστιανική αυτοσυνειδησία δεν κάνουμε τίποτε. Την αυτοσυνειδησία μας την περιγράφει η συμμετοχή στο λεγόμενο «νόμο» της Προσευχής. Προσευχή παιδιά σημαίνει λειτουργική ζωή. Να συμμετέχουμε στη Θεία Λειτουργία και συνακόλουθα στο λειτουργικό μας κύκλο (εννοείται σε κάθε τέλεση μυστηρίου, αλλά και κοινής προσευχής του νυχθημέρου). Όχι ατομικές προσευχές με άσκοπους αυτοαναφορικούς απολογισμούς αμαρτωλότητας, αλλά με απτές, συγκεκριμένες ομολογίες σφαλμάτων. Να μεταλαμβάνουμε με φόβο Θεού, με πίστη και αγάπη. Να είμαστε σε μόνιμη θέση αυτοκριτικής ώστε να μετανοούμε σε ενδεχόμενο σφαλερής αντίληψης των πραγμάτων, σε ενδεχόμενο ιδιοτελούς αντιμετώπισης των προσώπων και των πραγμάτων γύρω μας, σε περίπτωση έλλειψης αγάπης, κατά το μέτρο και το θυσιαστικό παράδειγμα του Χριστού και των αγίων. Εξομολόγηση παθών εις αλλήλους και στον εξομολόγο πρωτίστως.

Την αυτοσυνειδησία μας επίσης την περιγράφει και η συμμετοχή στη συλλογική άσκηση που προτείνει η Εκκλησία μας. Νηστεία συλλογική (τεταρτοπαρασκευές & σαρακοστές) για να νικήσουμε τα πάθη μας και να ξεριζώσουμε κάθε κακό από τον έσω κόσμο μας. Η νηστεία όμως και η λειτουργική ζωή δεν είναι στοιχεία πνευματικού πρωταθλητισμού. Είναι στοιχεία ζωής. Και δεν είναι συνθήματα κατανάλωσης ευσέβειας... 

Συγχωρέστε με όμως… Όλα αυτά, μας κάνουν μέλη της Εκκλησίας, όχι πολίτες της ελληνικής πολιτείας. Τα χαρακτηριστικά του καλού πολίτη είναι άλλα. Δεν είναι του παρόντος.
Μονάχα... ας έχουμε κατά νου τη ρήση του Ιησού: «Απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ».

ΣΤ) ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Και κάτι τελευταίο… Μην παραβλέπετε εύκολα τις θεολογικές σπουδές, επειδή κάποιος θεολόγος ίσως ήταν αρνητικό παράδειγμα στη ζωή σας, ή επειδή κάποιος θεολόγος διαφώνησε με τον «πνευματικό» σας πατέρα. Η θεολογική σπουδή είναι μια επίπονη διαδικασία την οποία πρέπει να τιμούμε όλοι και στην ερμηνευτική δυνατότητα της οποίας πρέπει να τείνουμε όλοι το αυτί μας, ακόμη κι αν διαφωνούμε ή ακόμη κι αν υπάρχουν διαφορετικές θεολογικές και αντίθετες προσεγγίσεις σε κάποια θέματα. Μην παραβλέπετε την θεολογία ως σπουδή. Να τη σέβεστε, όπως σέβεστε τη φιλολογία, τη νομική, τα μαθηματικά, την ιστορία κ. ο. κ. Σ' εμένα προσωπικά, μου 'λαχε να τη σπουδάσω με μεράκι χάρη στην γνωριμία μου και κατόπιν στη σχέση μου με τη σύζυγό μου που μ' έσπρωξε στο θεολογικό χώρο, θεολόγος ούσα η ίδια. Σπούδασα έτσι τη θεολογία, μετά από τις κύριες σπουδές μου. Ακόμη κι αν διαφωνείτε, ακούστε τους θεολόγους που σπούδασαν με μεράκι. Όχι κατ’ ανάγκην εμένα…

Υ. Γ. Δεν είναι τυχαία η είδηση που βγήκε πρότινος, ότι κάποια ΜΜΕ και ΜΚΔ χρηματοδοτούνται από τη ρωσική προπαγάνδα στην Ελλάδα για να υπάρχει έδαφος επιρροής. Είναι προφανής η επιρροή τους στο ακατήχητο πλην χριστεπώνυμο πλήρωμα, ειδικά τώρα που το Οικουμενικό Πατριαρχείο ήρε την αρμοδιότητα της Ουκρανικής Εκκλησίας από τη Μόσχα και ανέλαβε δυναμικά την ευθύνη της Ουκρανικής Ορθοδοξίας, δρομολογώντας διαδικασίες ανασυγκρότησης της εκεί Εκκλησίας. Για την ιστορία: romfea.gr pentapostagma.gr pronews.gr, Μακελειό, Δημοκρατία, Ορθόδοξη Αλήθεια και άλλα.

Y. Γ. 2: Δείτε και μια παλαιότερη ανάρτησή μου σε τούτο το ιστολόγιο...   https://daneisemetaxia.blogspot.com/2017/11/facebook.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τιμώντας μιαν άξια διευθύντρια διεύθυνσης εκπαίδευσης, τη Χριστίνα - Χρυσάνθη Βαμβούρη

Μνήμη οσίου Παϊσίου Αγιορείτου

Ο ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ, Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ 1821.